REC3643106 |
Comunicació entre professorat i alumnat a ESO |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Obligatòria |
|
|
|
1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
64AO Comunicació entre professorat i alumnat a ESO
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/05/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs es treballa la competència comunicadora del docent, i es plantegen alternatives i recursos per a millorar.
Moltes vegades, un bon curs depèn de la comunicació, ja que pot millorar molt la convivència i crear un ambient de benestar on tothom s’hi senti còmode, o al revés, una mala comunicació pot provocar que tot un curs sigui un desastre.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/064-comunicacio-entre-professorat-i-alumnat-a-eso/
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Adquirir competències i actituds per millorar la interacció.
Objectius específics:
Adquirir les eines per millorar la comunicació interpersonal.
Aprendre el significat de la comunicació verbal i no verbal.
Comprendre quines són les habilitats socials adequades per la interrelació personal.
Saber quines són les habilitats comunicatives.
Analitzar quines són les possibles interferències que dificulten la comunicació i la interrelació personal.
Conèixer les diferents barreres i eines per superar-les
|
| |
Continguts |
Tema 1:
Què és la comunicació. La comunicació interpersonal.
Tipus de comunicació
La importància del llenguatge no verbal
Comunicació oral i escrita
Estils comunicatius
Tema 2:
L’assertivitat
Mai dir NO
Habilitats socials
Algunes habilitats per la comunicació
Comunicació interpersonal l’aula
Tema 3:
Habilitats per resoldre conflictes
Les barreres de la comunicació
Tipus de barreres
Estratègies per superar les barreres
Conseqüències de les barreres comunicatives
Tema 4: Comunicació digital
El món canvia
Eines de Google
El Moodle
Els feedbacks amb tecnologia digital
Aplicacions del mòbil
Tema 5:
Projecte
|
| |
Formador/a |
Sara Formentí Massip
|
| |
Avaluació |
La persona participant va acomplint totes les tasques proposades, l'avaluació serà tasca superada o bé, tasca per superar.
Tema 1: En aquest tema coneixerem la importància del llenguatge verbal i no verbal.
Exemple:
*Realitzarem i analitzarem activitats per a realitzar a classe i conèixer a l'alumnat i que a més es puguin conèixer entre elles. Per exemple:
“Com millor coneguis als teus alumnes, més fàcil serà que els comprenguis, connectis amb ells i puguis despertar el seu interès, motivar-los i potenciar l’aprenentatge...”
http://www.aulaplaneta.com/2016/04/26/recursos-tic/diez-actividades-para-conocer-mejor-tus-alumnos/
*Plantejarem i tractarem situacions d’incomunicació oral o verbal que t'hagis trobat o no t’agradaria trobar a la teva aula? Com podem solucionar-ho.
*Veurem uns vídeos per explicar la importància del llenguatge no verbal i analitzar la quantitat de comunicació pot haver-hi en elles
*Recull diverses expressions a la cara d’algunes persones i analitza-les
Tema 2: En aquest tema tractarem els estils de comunicació.
Farem un exercici on haurem de llegir un text i extreure unes conclusions a través de les actituds dels personatges.
Exemple:
*Explicarem quines actituds ens trobem i com les classifiquem explicant quina seria l’actitud més adequada i per quina raó.
“Una noia mastega un xiclet a classe. Molesta a la resta amb les companyes i companys. Hi ha molt soroll i la professora no la sent. Quan es cansa, l’alumna pega el xiclet sota la taula. La Maria, que és molt prudent, s’ha adonat, però no vol dir res al professor o a la professora...”
Tema 3: Coneixerem les habilitats per a la comunicació.
Exemple:
*Farem un exercici d´escolta activa on veurem un vídeo i analitzarem la falta d´escolta activa que hi veiem i com hem de solucionar-lo. Analitzarem si és freqüent aquest tipus de casos a classe o com hem d'evitar aquestes situacions.
https://www.youtube.com/watch?v=Ts9nyGa4GXo
*Distorsió d´un missatge en passar per diverses persones: Es farà una prova.
Tema 4: En aquest tema veurem les barreres de la comunicació.
Exemple:
*Proposem veure aquest vídeo per analitzar quines són les barreres de la comunicació i com hem d'evitar-les.
https://www.youtube.com/watch?v=g8U35zZI0cs
*Aconsellem l'escriptura d'un text on situaríem la classe “perfecta”, hi analitzaríem les situacions i explicaríem com podem aconseguir fer-la real.
Tema 5: Analitzarem les claus de la comunicació eficaç.
Exemple:
*Analitzarem un vídeo:
https://www.youtube.com/watch?v=LcNWYNp2MSw
*Veurem quins són els meus reptes de l'educació i explicarem en quins aspectes estem d'acord i en quins no justificant en tot moment la nostra postura.
*Recomanem l´anàlisi d´aquest vídeo d'on traurem unes conclusions i haurem d'escriure una conclusió on detallem la importància de la comunicació i habilitats socials a l'aula. Quines repercussions podria tenir una inadequada comunicació i com ho podríem solucionar
https://www.youtube.com/watch?v=WVEnhecsj3Y …
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori.
Haver respost l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|